کانون فرهنگی هنری عاشورا در قاب قرآنی "خانه هایی پُرِ نور" معرفی شد
کانون فرهنگي هنري عاشورا در قاب قرآني "خانه هايي پُرِ نور" معرفي شد

کانون فرهنگی هنری عاشورا در قاب قرآنی "خانه هایی پُرِ نور" معرفی شد

مستند کوتاه قرآني از فعاليت پايگاه قرآني کانون فرهنگي هنري "عاشورا مسجد امام حسين عليه السلام بام، در ششمين شب از نمايشگاه قرآن خراسان شمالي رونمايي شد.
شناسه خبر : 61079 تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛"خانه هایی پُرِ نور" عنوان مستندی قرآنی است که از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با هدف معرفی فعالیت های کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد امام حسین علیه السلام شهر بام، در زمینه نشر انس با قرآنی کریم در قالب پایگاه قرآنی، تهیه  و تولید شده است.

 

این مستند قرآنی شنبه شب، 26 اسفند ماه با حضور مردم  و تنی چند از مسئولین در محل غرفه برنامه های جنبی  چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم به طور رسمی رونمایی و برای عموم اکران شد.

مراسم رونمایی با محفل انس با قرآن کریم و قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید  توسط  «حمیدرضا رستمی»  از اساتید قرآنی، قاری جوان و ممتاز استان و «علیرضا فخر نبی»، قاری نوجوان  و عضو کانون های مساجد استان آغاز شد و عطر معنویت دو چندان گرفت.

تربیت هنرمندان قرآنی و خوشنویسان و صحافان، تلاش برای آموزش قراء و حافظین قرآن و اجرای طرح سه میم؛ پیوند مسجد، مدرسه و منزل  با محوریت آموزه های قرآنی و تشکیل هیئتی از نوجوانان مأنوس با شهدا و برگزاری محافل قرآنی و آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن به افرادی که سواد خواندن و نوشتن ندارند، از جمله اقدامات معرفی شده این کانون در قاب مستند فوق است که با زبانی شاعرانه و نگاهی کوتاه تقدیم  تماشاگران شد.

"مرتضی خدادادی" از هنرمندان مسجدی کانون فرهنگی هنری شهید همت بجنورد، طراحو کرگردان این اثر کوتاه مستند است.

 

کانون فرهنگی هنری عاشورا از کانون های برگزیده رویداد ملی فرهنگ و هنر  بچه های مسجد است که توانست عنوان شایسته تقدیر را برای اقدامات ثبت شده در"رواق نور" سامانه بچه های مسجد کسب کند.

 

گفتنی است، جمعه شب نیز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فعالان مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بجنورد  مستند قرآنی "یک قرن تلاوت" برای مخاطبان نمایشگاه قرآن کریم رونمایی شد.

امشب؛ 27 اسفند ماه و در ساعات پایانی برگزاری نمایشگاه قرآن کریم، مستند کوتاه قرآنی "دختران نور" رونمایی خواهد شد.

 

پایان/